naprawa nagrzewnic olejowych
wające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa Ogrzewanie we własnym zakresie ? jak rozpocząć? Ogrzewanie stanowi bardzo ważny element w każdym obiekcie budowlanym. W każdym budynku, w którym przebywają ludzie konieczne jest rozpoczęcie sezonu grzewczego w okresie jesienno ? zimowym. Jak to zrobić, aby nie uszkodzić pieca olejowego czy węglowego, a jednocześnie zapewnić mieszkańcom czy pracownikom komfort cieplny? Na pewno najlepszym rozwiązaniem jest dokonanie przeglądu urządzenia przed jego uruchomieniem. Dzięki temu możemy uniknąć wielu awarii, które mogą nie tylko narazić nas na koszty, ale także wywołać niebezpieczne zdarzenia. Dlatego też warto zadbać o przegląd naszego pieca i całej instalacji ogrzewania, gdy tylko chcemy rozpocząć sezon grzewczy. Ogólny schemat budowyWymiennik płytowy Ogólny schemat budowy tego typu wymiennika jest zawsze podobny ? składa się on z rzędu płyt, pomiędzy którymi przepływają płyny wymieniając ciepło pomiędzy sobą. Nie jest on tak uniwersalny, jak wymiennik płaszczowo-rurowy. Wynika to m.in. z: złożonej budowy utrudniającej obliczenia i konstrukcję stosunkowo dużego spadku ciśnienia możliwości zastosowania w ograniczonym zakresie ciśnień możliwość wystąpienia nieszczelności, skutkiem której jest emisja płynów do atmosfery ograniczona liczba materiałów (wynikająca z konieczności formowania płyt). Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość łatwego czyszczenia oraz możliwości zmiany rozmiarów wymiennika poprzez dodawanie lub usuwanie płyt. Wymienniki takie znajdują zastosowanie w systemach, które wymagają regularnego czyszczenia, np. w systemach chłodniczych (gdzie woda chłodząca wytrąca kamień), przemyśle mleczarskim (gdzie w wymienniku odkładają się zanieczyszczenia biologiczne) oraz przemyśle farmaceutycznym1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a
wające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa Ogrzewanie we własnym zakresie ? jak rozpocząć? Ogrzewanie stanowi bardzo ważny element w każdym obiekcie budowlanym. W każdym budynku, w którym przebywają ludzie konieczne jest rozpoczęcie sezonu grzewczego w okresie jesienno ? zimowym. Jak to zrobić, aby nie uszkodzić pieca olejowego czy węglowego, a jednocześnie zapewnić mieszkańcom czy pracownikom komfort cieplny? Na pewno najlepszym rozwiązaniem jest dokonanie przeglądu urządzenia przed jego uruchomieniem. Dzięki temu możemy uniknąć wielu awarii, które mogą nie tylko narazić nas na koszty, ale także wywołać niebezpieczne zdarzenia. Dlatego też warto zadbać o przegląd naszego pieca i całej instalacji ogrzewania, gdy tylko chcemy rozpocząć sezon grzewczy. Ogólny schemat budowyWymiennik płytowy Ogólny schemat budowy tego typu wymiennika jest zawsze podobny ? składa się on z rzędu płyt, pomiędzy którymi przepływają płyny wymieniając ciepło pomiędzy sobą. Nie jest on tak uniwersalny, jak wymiennik płaszczowo-rurowy. Wynika to m.in. z: złożonej budowy utrudniającej obliczenia i konstrukcję stosunkowo dużego spadku ciśnienia możliwości zastosowania w ograniczonym zakresie ciśnień możliwość wystąpienia nieszczelności, skutkiem której jest emisja płynów do atmosfery ograniczona liczba materiałów (wynikająca z konieczności formowania płyt). Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość łatwego czyszczenia oraz możliwości zmiany rozmiarów wymiennika poprzez dodawanie lub usuwanie płyt. Wymienniki takie znajdują zastosowanie w systemach, które wymagają regularnego czyszczenia, np. w systemach chłodniczych (gdzie woda chłodząca wytrąca kamień), przemyśle mleczarskim (gdzie w wymienniku odkładają się zanieczyszczenia biologiczne) oraz przemyśle farmaceutycznym1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a